LEARNING TIPS : JAWATAN KOSONG SEMENTARA SEBAGAI JURUTAIP

Hi, Assalamualaikum...

Anda suri rumah? Anda full time worker? Anda part time worker? Siapa pun anda, anda mampu menyertai JAWATAN KOSONG SEMENTARA sebagai penaip.  Dimana sahaja anda berada, di cyber cafe, di rumah, di tempat kerja mahupun anda sedang berada di luar kawasan, asalkan anda mampu access internet, anda LAYAK menyertai pekerjaan ini.

Tidak ada perkataan TIDAK yang boleh diungkap untuk MENJANA WANG dengan mudah.  Anda tidak semestinya mempunyai skill tertentu untuk melakukan pekerjaan ini.  Namun, jika anda mampu MENAIP DENGAN LAJU, itu adalah bonus untuk anda perolehi pendapatan yang lebih banyak berbanding mereka yang lain.

Secara umumnya, terdapat pelbagai JENIS KERJA MENAIP yang ada dan tidak semuanya dibongkarkan oleh semua pihak.  Kebanyakan mereka hanya "memendam" sahaja pekerjaan ini kerana "takut" dan "tamak" andai ada orang lain tahu rahsia mereka.

Tak susah pun kerja menaip ini.  Cuma, yang penting anda harus mempunyai kesabaran yang sangat-sangat tinggi.  Kerana, setiap perkataan yang anda taip bukan dalam angka 1usd kerana satu perkataan yang akan anda taip akan dibahagi kepada 1000.  Contohnya, nilai semasa untuk jam 2 petang ialah 0.50usd.  Maka cara pengiraannya ialah :-

0.50 / 1000 = 0.0005

Dan jika pada jam itu anda telah pun menaip sebanyak 500 perkataan, maka pendapatan anda ketika itu ialah :-

0.0005 x 500 = 0.25usd atau bila di convert dalam RM = 1.06 ( 27/8/2015 )

So, tetapkan target anda untuk menjana 5usd sekurang-kurangnya 1 minggu iaitu anda haruslah menaip dalam tempoh seminggu itu sebanyak 10, 000 perkataan.

Permulaan memang agak sukar untuk mencapai target tersebut, namun setelah anda kerap dan cekap, ia sangat mudah untuk dicapai.



Jika berminat, baca seterusnya DI SINI........

Comments

Popular Posts